Drukowane materiały marketingowe są dla klienta atrakcyjne wizualnie, ponieważ stanowią połączenie tekstu i obrazu.
Ulotki są dostępne w różnych stylach, ale najbardziej popularne są gazetki promocyjne, z których korzystają sklepy detaliczne i supermarkety, aby zachęcić większą liczbę klientów do zrobienia zakupów. Tekst odgrywa również kluczową rolę w przyciąganiu potencjalnych klientów, dlatego musi być czytelny i zrozumiały. Gazetki powinny być są zaprojektowane tak, aby były wizualnie proste i łatwe do zrozumienia dla konsumenta. Często ludzie oceniają gazetki promocyjne na podstawie ich wizualizacji i jeśli wizualnie im się to podoba, to chętniej do takiej ulotki zaglądają i ją czytają. W przeciwnym razie lądują one w koszu na śmieci, jeśli dla konsumenta nie są one przydatne. Dlatego wszystkie firmy są zobowiązane do projektowania ulotek, na które warto spojrzeć, a tym samym można liczyć na wzrost sprzedaży reklamowanych w taki sposób produktów i towarów. Niektórzy ludzie postrzegają ulotki jako stratę czasu i nie zamierzają go marnować, aby otworzyć i przeczytać napisany w nich tekst. Dzieje się tak tylko w przypadku ulotek o niskiej wartości i słabym ukierunkowaniu.
Takie drukowane materiały marketingowe są wielokrotnie rozprowadzane do domów.
Niektóre z nich mogą promować coś, czym nie jesteś zainteresowany, podczas gdy inne sklepy sprzedają rzeczy, których byś nie kupił, dlatego wiele osób zachowuje gazetki promocyjne tylko wtedy, gdy przyciągną uwagę, w przeciwnym razie wyrzucają je do kosza. Dlatego, aby firma odniosła sukces, ważne jest, aby stworzyć przyciągającą wzrok i wartościową ulotkę, aby upewnić się, że nigdy ci się to nie przydarzy. Wśród konsumentów dużą popularnością cieszą się gazetki promocyjne z marketów i sklepów spożywczych, ponieważ to w nich najczęściej dokonujemy zakupów. Możemy również gazetki lidl przejrzeć wygodnie online, a znajdziemy je na wielu stronach z promocjami z różnych sklepów. Znajdziemy w takich gazetkach wiele artykułów w promocyjnych cenach, które obowiązują w konkretnych dniach.